Type to search

Euro-2 – doskonałe zabezpieczenie silnika

Podziel się

System Euro-2 to sposób na niezawodne zabezpieczenie silników trójfazowych o mocy od 0,75 do 18,5 kilowatów (kW). Wszystkie modele tego systemu wykonuje się w Polsce i na zamówienie, dzięki czemu możliwe jest nie tylko idealne dopasowanie przygotowanego przez producenta rozwiązania, ale i – w niektórych przypadkach – także negocjacja ceny tego przydatnego i relatywnie taniego, z punktu widzenia konsekwencji jego braku, produktu.

Gdzie znajdzie zastosowanie?

Urządzenie to, czyli specjalistyczny zestaw stycznikowo-przekaźnikowy, jest przeznaczone do montażu w celu zapobiegania negatywnym skutkom pracy niepełnofazowej w sieci. System Euro-2 chroni również urządzenia przed przeciążeniami w sieciach prądowych, a wśród nich między innymi: pompy głębinowe stosowane w studniach głębinowych i artezyjskich, hydrofory montowane najczęściej w przypadku braku centralnych sieci wodociągowych, wentylatory wewnętrzne w budynkach i halach oraz zewnętrzne, wyprowadzające sprężone powietrze na zewnątrz budynków. System Euro-2 dzięki harmonijnej pracy elementów takich jak: stycznik, przekaźnik termobimetalowy, przekaźnik asymetrii napięciowej w postaci układu elektronicznego, a także wyłącznik obwodu sterowania, zapobiega przeciążeniom mechanicznym w silniku, co oznacza, że jego celem jest ochrona silnika w ruchu, podczas jego pracy. Sieć poszczególnych elementów systemu sprawia, że zestaw Euro-2 dba nie tylko o bezawaryjne działanie, ale i przedłuża znacząco żywotność silnika trójfazowego, dzięki czemu koszty jego eksploatacji są niższe.

Dlaczego warto stosować zestaw Euro-2? 

Zestawy stycznikowo-przekaźnikowe stanowią niezawodną ochronę silnika trójfazowego również w sytuacji, kiedy pojawia się zagrożenie jego działania w niewłaściwej kolejności fazowej, zarówno podczas krótkotrwałego, jak i długoterminowego użytkowania tego silnika. Zastosowanie takiego zestawu powoduje w sytuacjach krytycznych automatyczne odłączenie pracy silnika, zanim zostanie on mechanicznie uszkodzony. Zestaw Euro-2 powoduje również, że istnieje możliwość regulacji zarówno progu, jak i czasu odroczenia działania silnika, co sprawia, że nie ulega on rozregulowaniu i zniszczeniu. Jeżeli mamy do czynienia z tak zwaną niesymetrią po stronie wyjściowej stycznika, a więc mówiąc wprost: zagrożeniem silnika przegrzaniem i spaleniem, jest on odłączany automatycznie. W innych przypadkach rozregulowania silnika trójfazowego lub sieci, w której on aktualnie pracuje, po usunięciu zagrożeń jego działania, system Euro-2 włącza się ponownie podczas kolejnego uruchomienia silnika. Zatem cały system ochrony silnika trójfazowego w tej postaci działa inteligentnie i naprawdę skutecznie, bowiem chroni on silnik przed awarią lub całkowitym uszkodzeniem.

Praktyczna obudowa z poliwęglanu

Specjaliści w dziedzinie ergonomii urządzeń podkreślają, że bardzo praktyczna jest też obudowa zestawu, gdyż standardowo już wykonuje się ją z wyjątkowo odpornego materiału, jakim jest poliwęglan. Poliwęglan to najwłaściwszy materiał, gdyż wykazuje on dużą odporność na działanie czynników zewnętrznych, a przy tym jest lekki i poręczny i, co bardzo ważne, nie zarysowuje się podczas użytkowania urządzenia. Obudowę poliwęglanową wykonuje się tak, aby możliwym było nieproblematyczne montowanie i demontowanie dwóch wkrętów przebiegających przez dolną partię zestawu, łatwo je samemu złożyć i rozłożyć.

Urządzenia w systemie Euro-2 pracują niezawodnie, chroniąc różnego typu silniki trójfazowe. Co więcej: są one także w pełni odporne na zarówno niskie, jak i wysokie temperatury, co dodatkowo ułatwia sprawną pracę silników.  

Inspirowane: Pollin.pl – czujnik zaniku fazy

Poprzedni Artykuł