Type to search

Mały, ale bardzo przydatny

Podziel się

Mały, ale bardzo przydatny

Mały, ale bardzo przydatny

Autobusy dziewięciometrowe są potrzebne w Warszawskim Transporcie Publicznym. Doskonale sprawdzają się na wąskich ulicach osiedlowych i w okolicach, gdzie jest mało pasażerów.

Warszawskie autobusy przewożą niemal 600 milionów pasażerów rocznie. Wydaje się, że przy tak ogromnej liczbie po mieście powinny jeździć tylko największe, 18-metrowe autobusy przegubowe. Ale w komunikacji miejskiej potrzebne są różne rodzaje pojazdów. Autobusy przegubowe i 12-metrowe są niezbędne choćby w centrum stolicy, gdzie pasażerów jest najwięcej, a ulice są najszersze.

Autobusy 9-metrowe „pracują” wszędzie tam, gdzie pasażerów jest mniej – większe autobusy nie byłyby efektywnie wykorzystane, bo jeździłyby zapełnione tylko w niewielkim stopniu. Z tego powodu krótkie autobusy, których po aglomeracji jeździ około 80, doskonale sprawdzają się na liniach lokalnych, które dowożą pasażerów do dogodnych przesiadek tramwajowych, metra czy kolei podmiejskiej. Takie autobusy jeżdżą m.in. na Białołęce, w Wawrze czy Wilanowie. Warto dodać, że spełniają one wszystkie standardy Warszawskiego Transportu Publicznego, m.in. mają niską podłogę, czy odpowiedni rozstaw kół, zapewniający komfortowe pokonywanie wyspowych progów zwalniających.

Są w Warszawie takie linie, które nie mogą być obsługiwane większym taborem ze względu na utrudnienia infrastrukturalne – nie pozwalają na to promienie skrętu czy ronda na trasie przejazdu. Tak jest choćby w przypadku linii 211, kursującej na trasie DĄBRÓWKA WIŚLANA – MYŚLIBORSKA, która jest obsługiwana nowymi, dziewięciometrowymi otokarami.

Każdy pojazd pomieści 55 pasażerów, ale w godzinach porannego i popołudniowego szczytu pasażerów oczekujących na przystankach jest bardzo wielu. Nie można jednak do obsługi trasy wytypować autobusów 12-metrowych, bo w wielu miejscach po prostu nie dałyby one rady przejechać, np. ze względu na mały promień skrętu z ul. Kasztanowej w Portową, z ul. Kasztanowej w Myśliborską, z ul. Milenijnej w. Pomorską czy też wąską jezdnię ulicy Aluzyjnej na odcinku między Sprawną a Aluzyjną.

W tej sytuacji, na prośbę pasażerów, Zarząd Transportu Miejskiego zwiększył częstotliwość kursowania autobusów. Na odcinku Dąbrówka Wiślana – Ćwiklińskiej w godzinach porannego i popołudniowego szczytu autobusy linii 211 odjeżdżają co pięć minut.

opublikowano 9 stycznia 2019r.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *