– Kompetencje cyfrowe są niezwykle potrzebne w edukacji najmłodszych warszawiaków. Pomagają w zrozumieniu przedmiotów ścisłych, wpierają rozwój komunikacji i inspirują dzieci do odkrywania świata technologii. Widzimy wielki potencjał w tym obszarze. By dbać o wysoką jakość kształcenia w naszych szkołach angażujemy się w projekty z dziedziny nowych technologii i doposażamy placówki w informatyczny sprzęt – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.
Światowy rekord ustanowiło 1793 uczniów szkół podstawowych z Polski i Litwy. Dzieci spotkały się 11 grudnia 2018 r. w salach dydaktycznych i wszystkie, w tym samym czasie, rozpoczęły zajęcia o cyfrowym rozwoju społeczeństwa, m.in. o projektowaniu inteligentnego domu czy Internecie rzeczy. Najmłodsi dowiadywali się, jak funkcjonuje cyfrowy świat oraz jakie mogą być zawody przyszłości. Współorganizatorem akcji Fundacji ArchitectsPL i Urzędu Komunikacji Elektronicznej było m.st. Warszawa.