Type to search

Metro wjeżdża na Bródno – podpisanie umowy

Podziel się

W podpisaniu umowy udział wezmą m.in. Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy, Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy, Iwona Wujastyk, radna i przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy, Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego Sp. z o.o., Kemal Güleryüz, prezes Gülermak A.Ş. oraz Marco Giros, dyrektor oddziału Astaldi S.p.A. S.A. w Polsce.

Wydarzenie odbędzie się w namiocie konferencyjnym ustawionym w miejscu zachodnich wyjść z przyszłej stacji C21 „Bródno” – trawnik nieopodal zbiegu ulic Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej (mapa poniżej).

M2 na Bródnie
To będzie ostatni, blisko czterokilometrowy, odcinek II nitki podziemnej kolei w północno-wschodniej części stolicy. Oprócz tuneli (oddzielne dla każdego kierunku jazdy) powstaną tam również trzy stacje:

  • „Zacisze” (C19) pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną,
  • „Kondratowicza” (C20) przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz
  • „Bródno” (C21) przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej.

Wydrążona zostanie również podziemna hala torów odstawczych za ostatnią stacją, a także trzy wentylatornie.

Dzięki pozyskaniu wszystkich niezbędnych decyzji, a także pozytywnemu wynikowi kontroli UZP możliwe jest podpisanie umowy z konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. i Astaldi S.p.A., które zwyciężyło w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Budowniczowie na zrealizowanie projektu będą mieli 36 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł.

Poprzedni Artykuł