Type to search

Na Targówku prace dobiegają końca

Podziel się

Montujemy ostatnie fragmenty ścian i sufitu, a na podłodze układamy płyty granitowe z guzami oraz ze ścieżkami prowadzącymi dla osób niedowidzących i niewidomych. Zawiesiliśmy już część informacji wizualnych, dzięki którym na pewno nie zabłądzimy w podziemiach i znajdziemy drogę do właściwego wyjścia – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Poniżej zdjęcia obrazujące postęp prac na stacji C17 Targówek.

Cała M2
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. 28 września, podpisana została także umowa na budowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Metro Warszawskie wybrało również wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, wykona konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychów oraz Powstańców Śląskich. To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, a  końcowym etapem II linii metra na Bemowie.