Ponad 2000 biletomatów pojazdowych oraz ponad 700 urządzeń stacjonarnych – bilet Warszawskiego Transportu Publicznego można w stolicy kupić dosłownie na każdym kroku. Biletomaty są coraz popularniejsze i dziś w nich sprzedawanych jest ok. 55 proc. biletów.
Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych, zarówno stacjonarnych, jak również mobilnych, montowanych w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. To coraz ważniejszy kanał dystrybucji, który cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży – ponad połowa biletów jest kupowana w biletomatach. Poniższa tabela przedstawia wartości sprzedaży biletów w podziale na główne kanały dystrybucji za pierwsze półrocze w latach 2015-2018:
|
WARTOŚĆ SPRZEDANYCH BILETÓW W I PÓŁROCZU |
|||
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
|
automaty stacjonarne |
170 490 630,85 zł |
175 931 827,00 zł |
188 706 517,60 zł |
202 040 706,80 zł |
POP |
31 790 059,70 zł |
35 016 853,30 zł |
34 702 406,60 zł |
36 670 599,40 zł |
kolportaż |
80 307 722,10 zł |
84 556 645,90 zł |
66 931 777,30 zł |
55 900 000,10 zł |
terminale |
152 328 265,75 zł |
130 781 759,50 zł |
122 783 698,00 zł |
105 274 909,00 zł |
Internet |
856 788,50 zł |
944 542,00 zł |
990 048,00 zł |
877 796,00 zł |
Telefony komórkowe |
3 273 885,75 zł |
4 653 303,65 zł |
6 791 230,00 zł |
12 659 168,50 zł |
Automaty mobilne |
31 791 150,30 zł |
41 135 888,35 zł |
50 769 176,40 zł |
59 563 480,70 zł |
W automatach stacjonarnych i pojazdowych można kupić wszystkie rodzaje biletów kartonikowych oraz długookresowych, bilet seniora, a także przedłużyć ważność e-hologramów, uprawniających do zniżek.
Przez sześć miesięcy tego roku w automatach sprzedano aż 20 801 055 sztuk biletów, za ponad 261 mln złotych.
W przypadku wystąpienia problemów z dokonaniem transakcji należy złożyć reklamację. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło ok. 100 takich zgłoszeń Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie.
Najwygodniej zrobić korzystając z formularza kontaktowego, pisząc na adres ztm@ztm.waw.pl. Reklamację można złożyć także w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów, bądź dzwoniąc na miejski numer kontaktowy 22 19115.
Pasażerowie mogą się zgłaszać także bezpośrednio do operatorów biletomatów stacjonarnych (ASEC, Mennica Polska S.A.) bądź operatora, w których pojazdach zamontowane zostały urządzenia. Pełną listę danych kontaktowych można znaleźć na naszej stronie internetowej w tym miejscu.
opublikowano 6 września 2018r.
ostatnia aktualizacja 6 września 2018r.