Type to search

Pasażerowie chętnie korzystają z biletomatów

Podziel się

Pasażerowie chętnie korzystają z biletomatów

Pasażerowie chętnie korzystają z biletomatów

Ponad 2000 biletomatów pojazdowych oraz ponad 700 urządzeń stacjonarnych – bilet Warszawskiego Transportu Publicznego można w stolicy kupić dosłownie na każdym kroku. Biletomaty są coraz popularniejsze i dziś w nich sprzedawanych jest ok. 55 proc. biletów.

Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych, zarówno stacjonarnych, jak również mobilnych, montowanych w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. To coraz ważniejszy kanał dystrybucji, który cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży – ponad połowa biletów jest kupowana w biletomatach. Poniższa tabela przedstawia wartości sprzedaży biletów w podziale na główne kanały dystrybucji za pierwsze półrocze w latach 2015-2018:

 

WARTOŚĆ SPRZEDANYCH BILETÓW W I PÓŁROCZU

2015

2016

2017

2018

automaty stacjonarne

170 490 630,85 zł

175 931 827,00 zł

188 706 517,60 zł

202 040 706,80 zł

POP

31 790 059,70 zł

35 016 853,30 zł

34 702 406,60 zł

36 670 599,40 zł

kolportaż

80 307 722,10 zł

84 556 645,90 zł

66 931 777,30 zł

55 900 000,10 zł

terminale

152 328 265,75 zł

130 781 759,50 zł

122 783 698,00 zł

105 274 909,00 zł

Internet

856 788,50 zł

944 542,00 zł

990 048,00 zł

877 796,00 zł

Telefony komórkowe

3 273 885,75 zł

4 653 303,65 zł

6 791 230,00 zł

12 659 168,50 zł

Automaty mobilne

31 791 150,30 zł

41 135 888,35 zł

50 769 176,40 zł

59 563 480,70 zł

W automatach stacjonarnych i pojazdowych można kupić wszystkie rodzaje biletów kartonikowych oraz długookresowych, bilet seniora, a także przedłużyć ważność e-hologramów, uprawniających do zniżek.

Przez sześć miesięcy tego roku w automatach sprzedano aż 20 801 055  sztuk biletów, za ponad 261 mln złotych.

W przypadku wystąpienia problemów z dokonaniem transakcji należy złożyć reklamację. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło ok. 100 takich zgłoszeń Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie.

Najwygodniej zrobić korzystając z formularza kontaktowego, pisząc na adres ztm@ztm.waw.pl. Reklamację można złożyć także w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów, bądź dzwoniąc na miejski numer kontaktowy 22 19115.

Pasażerowie mogą się zgłaszać także bezpośrednio do operatorów biletomatów stacjonarnych (ASEC, Mennica Polska S.A.) bądź operatora, w których pojazdach zamontowane zostały urządzenia. Pełną listę danych kontaktowych można znaleźć na naszej stronie internetowej w tym miejscu.

opublikowano 6 września 2018r.
ostatnia aktualizacja 6 września 2018r.