Type to search

Przedsiębiorco pamiętaj!

Podziel się

W przypadku niedokonania powyższej opłaty w ustawowej wysokości i w terminie do 30 września, przedsiębiorca może jeszcze dopełnić tej czynności w terminie 30 kolejnych dni, przy czym kwota do zapłaty zostaje powiększona o 30 proc. opłaty należnej za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym.

W przypadku niedokonania opłaty w ustawowym terminie zezwolenie wygasa, a przedsiębiorca może wystąpić o nowe zezwolenie po 6 miesiącach. 
Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu, bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.

Opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy dokonywać na rachunek odpowiedniego urzędu dzielnicy m.st. Warszawy. W urzędach dzielnic m.st. Warszawy opłatę można wnieść najpóźniej do piątku, 28 września 2018 r. (w sobotę i niedzielę urzędy nie pracują).

W przypadku dokonywania opłaty za pośrednictwem banku, za termin dokonania opłaty uznaje się dzień przyjęcia polecenia przelewu przez bank, w którym zlecający przelew ma rachunek z kwotą wystarczającą na pokrycie opłaty.

Ważne! Pomimo iż ostatni dzień terminu wniesienia opłaty przypada na niedzielę, nie wpływa to na przedłużenie terminu. Do ustawowego terminu  uiszczenia opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych nie stosuje się przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego oraz Ordynacji podatkowej.