Maszyna drążąca tunel II linii metra rozpoczęła dziś pracę na odcinku od przyszłej stacji Płocka w kierunku Ronda Daszyńskiego. Tarcza TBM Krystyna ma do zbudowania 961 metrów tunelu.
Tarcza TBM to długa niemal na 100 m maszyna, która drąży grunt i równocześnie buduje betonową obudowę tunelu. Po przejściu maszyny tunel jest gotowy, trzeba go jedynie wyposażyć w instalacje i urządzenia potrzebne do ruchu pociągów metra.
Rozbudowa II linii metra na Woli, prowadzona przez turecką firmę Gulermak, rozpoczęła się jesienią 2016 r. W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,5 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) – umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów – (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) – pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.
Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ponad 150 tys. pasażerów dziennie.
opublikowano 3 lipca 2018r.