Type to search

TBM Krystyna znów pracuje

Podziel się

TBM Krystyna znów pracuje

TBM Krystyna znów pracuje

Maszyna drążąca tunel II linii metra rozpoczęła dziś pracę na odcinku od przyszłej stacji Płocka w kierunku Ronda Daszyńskiego. Tarcza TBM Krystyna ma do zbudowania 961 metrów tunelu.

Tarcza TBM to długa niemal na 100 m maszyna, która drąży grunt i równocześnie buduje betonową obudowę tunelu. Po przejściu maszyny tunel jest gotowy, trzeba go jedynie wyposażyć w instalacje i urządzenia potrzebne do ruchu pociągów metra.

Rozbudowa II linii metra na Woli, prowadzona przez turecką firmę Gulermak, rozpoczęła się jesienią 2016 r. W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,5 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) – umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów – (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) – pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ponad 150 tys. pasażerów dziennie.

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

opublikowano 3 lipca 2018r.