Od końca października br. w środkach komunikacji miejskiej wyświetlane są spoty informacyjne na temat kampanii. Celem akcji jest podkreślenie bezpieczeństwa, jakie mieszkańcom i turystom zapewnia podróżowanie licencjonowaną warszawską taksówką. Kulminacja kampanii informacyjnej przypadnie w okresie 29.10-04.11 br. Ten szczególny czas: zbliżający się Dzień Wszystkich Świętych, podróże na cmentarze i wcześniej zapadający zmrok, mogą sprzyjać przewoźnikom, którzy stosują niedozwolone praktyki.
Aby uchronić pasażerów przed korzystaniem z usług nieuczciwych przewoźników na plakatach, ulotkach i w spotach informacyjnych wyeksponowano elementy oznakowania, wyróżniające taksówkarzy z licencją.
Pamiętaj, że licencjonowana warszawska taksówka posiada:
Po wykonaniu usługi taksówkarz zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki. Paragon za wykonany przejazd należy zawsze zachować – w przypadku ewentualnych nieprawidłowości jest on podstawą do późniejszych roszczeń.
W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć reklamację do Urzędu m.st. Warszawy lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa 19115.
Do kampanii poprzez dystrybucję materiałów informacyjnych aktywnie włączyły się Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, Polskie Koleje Państwowe S.A., PKS Polonus, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie oraz Izba Administracji Skarbowej w Warszawie. Ponadto materiały informacyjne eksponowane będą między innymi w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, Pałacu Kultury i Nauki, na stacjach I i II linii metra, w stołecznych teatrach muzeach i bibliotekach oraz w miejskich ośrodkach zdrowia.
W załączeniu plakat i ulotka kampanii.