Type to search

ZTM daje przykład: elektryki ruszają na warszawskie ulice

Podziel się

ZTM daje przykład: elektryki ruszają na warszawskie ulice

ZTM daje przykład: elektryki ruszają na warszawskie ulice

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie kupił trzy auta elektryczne. Samochody będą wykorzystywane w codziennej pracy.

Pojazdy Renault ZOE są wykorzystywane w codziennych obowiązkach przez pracowników różnych działów ZTM i pomagają w zapewnieniu sprawnego funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego. Największą zaletą samochodów elektrycznych jest możliwość przemieszczania się po mieście bez emitowania do atmosfery spalin oraz hałasu. Elektryczne Renault, dzięki zastosowaniu akumulatora trakcyjnego Z.E. 40 oraz układu hamulcowego odzyskującego energię elektryczną mają duży zasięg, wynoszący około 300 kilometrów.

Samochody elektryczne doskonale sprawdzają się w codziennej pracy ZTM, który jako organizator transportu publicznego w stolicy premiuje u przewoźników ekologiczny tabor czyli autobusy elektryczne, hybrydowe, gazowe. Wybór samochodów elektrycznych na pojazdy służbowe jest naturalną konsekwencją naszych działań na rzecz czystego powietrza w mieście.

Nie są to pierwsze działania ZTM, wspierające elektromobilność. Z punktów ładowania samochodów elektrycznych korzystać można od grudnia 2017 r. na parkingu Parkuj i Jedź Metro Młociny I przy ul. J. Kasprowicza 145. Są tam cztery takie stanowiska, w tym jedno dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.  W przyszłości punktów ładowania będzie więcej. Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi 14 stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Rozstrzygnięty został przetarg, podczas którego wybrano firmę, która zaprojektuje, wykona, dostarczy i uruchomi systemy ładowania pojazdów zeroemisyjnych na dziewięciu parkingach Parkuj i Jedź. Ładowarki zostaną zamontowane pod koniec 2019 r. na parkingach P+R: Anin SKM, Połczyńska, Ursus – Niedźwiadek, Metro Ursynów, Wawer SKM, Metro Wilanowska, Al. Krakowska, Metro Marymont i Metro Stokłosy. Każda ze stacji ładowania będzie urządzeniem umożliwiającym jednoczesną obsługę dwóch samochodów osobowych o napędzie elektrycznym, przy wykorzystaniu punktów ładowania o mocy 22 kW każdy. Kierowcy obsługiwać je będą za pomocą paneli dotykowych.

W połowie grudnia 2017 roku warszawscy radni przyjęli nowy regulamin parkingów P+R. Wprowadził on m.in. Kartę Eko dla użytkowników pojazdów elektrycznych (pozwalającą na pozostawianie aut o tym napędzie na parkingach Parkuj i Jedź również na noc) oraz możliwość ich bezpłatnego doładowania.

opublikowano 29 października 2018r.