Type to search

Nowoczesne technologie w pociągach

Podziel się

Mamy dwudziesty pierwszy wiek i każda dziedzina życia powoli zaczyna przesiąkać nowoczesnymi technologiami. Na lepsze i bardziej nowoczesne zmieniane są również pociągi zarówno regionalne, których obsługą zajmują się samorządy wojewódzkie, jak i tabory międzymiastowe od PKP InterCity. Nie jest to nic przełomowego w porównaniu do innych krajów Europy Zachodniej, aczkolwiek warto zwrócić uwagę, że polska kolej rozwija się prężnie i stara się dorównać wzorcom znanym z tych najbardziej nowoczesnych państw.

Jaka technologia w dzisiejszych pociągach?

W coraz większej ilości taborów kolejowych, szczególnie tych należących do Przewozów Regionalnych montowane jest darmowa sieć WiFi, z której bez limitu mogą korzystać podróżujący pociągiem. Jest to bardzo ważne, ponieważ tory przebiegają bardzo często przez lasy lub pola o ograniczonym zasięgu sieci, używanie Internetu mobilnego od operatora jest więc często niemożliwe. W takiej sytuacji sieć internetowa zamontowana na pokładzie pociągu jest doskonałym rozwiązaniem – na dobrą sprawę podróżujący siedzi wewnątrz wielkiego, stale poruszającego się routera. Wraz z połączeniem internetowym w pociągach montuje się bardzo często gniazdka, które umożliwiają ładowanie urządzeń elektrycznych takich jak laptopy lub telefony komórkowe. Dzięki obu udogodnieniom w pociągu mamy możliwość odpowiadać na maila lub zabijać czas w podróży za pomocą gier lub czatów internetowych. Nie musimy bać się, że padnie energia, nie trzeba również wyposażać się w ciężkie i często nieporęczne powerbanki. Po prostu wystarczy posiadać ładowarkę, a pod siedzeniem znajdziemy odpowiednie gniazdko. Coraz bardziej ułatwia życie podróżującym również oficjalna strona internetowa z rozkładem jazdy pociągów, na której od stosunkowo niedługiego czasu dostępne są informacje o ewentualnym opóźnieniu większości połączeń, dzięki czemu wcześniej wiemy, że musimy przygotować się na dłuższe oczekiwanie na pociąg. Technologia ta nie jest dostępna jeszcze na wszystkie trasy, ale można spodziewać się jej rozszerzenia.

Poprzedni Artykuł
Następny Artykuł

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *