Type to search

Autobusy po uruchomieniu metra

Podziel się

Autobusy po uruchomieniu metra

Autobusy po uruchomieniu metra

Jakimi trasami będą jeździły autobusy po otwarciu trzech nowych stacji metra zlokalizowanych na Pradze-Północ i Targówku? Z jaką częstotliwością? Oto propozycje zmian przygotowane przez Zarząd Transportu Miejskiego. Zapraszamy na konsultacje społeczne.

W tym roku pociągi metra pojadą nowym odcinkiem II linii od Dworca Wileńskiego do stacji Trocka. Dzięki temu możliwy będzie szybki i sprawny dojazd do centrum Pragi, do Śródmieścia i na Wolę z Targówka Mieszkaniowego, ale także – z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej – z Bródna, z osiedli we wschodniej części Białołęki, a także z Marek, Ząbek i Radzymina. Głównym założeniem projektu zmian w układzie linii komunikacyjnych jest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji Trocka z tych miejsc, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem.

Dziś przedstawiamy propozycje zmian w układzie komunikacyjnym. W połowie kwietnia  od czatu z dyrektorem ZTM rozpoczniemy konsultacje społeczne. Zapraszamy do dyskusji, swoje uwagi można zgłaszać drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl. Na początku maja zaprosimy wszystkich zainteresowanych na spotkania konsultacyjne na Pradze-Północ, Targówku i Białołęce oraz w Markach. Udostępnimy również ankietę w Internecie. Opinie zbieramy do 23 czerwca 2019 r.

Szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym:

Linia 120:

Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedli wschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale tak jak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.

Proponowany przebieg trasy:

OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska –  DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Kursy skrócone:

Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych:

GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, czyli na wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.

Linie 156 i 256:

Osiedle Wilno z ul. Radzymińską, Targówkiem Mieszkaniowym i os. Bródno połączy linia 156. Według projektu zostanie ona połączona z linią 256 – autobusy linii 156 zamiast do Dworca Wschodniego będą kursować do osiedla Wilno. Dzięki tej zmianie mieszkańcy osiedla Wilno nie tylko zachowają bezpośrednie połączenie z Targówkiem Mieszkaniowym i  Bródnem, ale także zyskają nowe połączenie z węzłem przesiadkowym Żerań FSO i Bielanami.

Proponowany przebieg trasy:

METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO.

Częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.

Linia 160:

Według projektu na swoją stałą trasę na Targówku Mieszkaniowym, po otwarciu ulicy Pratulińskiej, wrócą autobusy linii 160. Nadal będą zapewniały bezpośrednie połączenie Targówka Mieszkaniowego ze Starym Miastem, pl. Bankowym i Dworcem Centralnym, przy czym częstotliwość kursowania tej linii zostanie dostosowana do przewidywanego po wydłużeniu linii metra mniejszego zainteresowania pasażerów.

Proponowany przebieg trasy:

DW. CENTRALNY – Emilii Plater –Świętokrzyska – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia 162:

Według projektu autobusy linii 162 nie będą jeździły na części trasy, która pokrywa się z metrem i będą dojeżdżały do pętli Pl. Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.

Proponowany przebieg trasy:

EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L. Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei (powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa – PL. HALLERA (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska – Targowa).

Planowane są dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasie CHEŁMSKA – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linie 169 i 369:

Zgodnie z projektem wzrośnie rola linii 169. Na zmienionej trasie nadal będzie łączyła Bródno z centrum Pragi i Dworcem Wschodnim, ale także zapewni dojazd do stacji metra Trocka. Szczególnie dla mieszkańców wschodniej części Bródna linia 169 na nowej trasie z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej zapewni sprawny dojazd do centrum. Linia 169 na nowej trasie poprawi też połączenie pomiędzy Bródnem a Targówkiem Mieszkaniowym, a autobusy tej  linii wyjadą z Targówka na ulicę Radzymińską w kierunku Dworca Wileńskiego.

Proponowany przebieg trasy:

BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Krasnobrodzka – (powrót: Chodecka) – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Projekt zakłada wzmocnienie linii 169 na części trasy nową linią 369. Autobusy tej linii będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytu jednokierunkowo na trasie:

Szczyt poranny: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – METRO TROCKA,

Szczyt popołudniowy: METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.

Na wspólnym dla linii 169 i 369 odcinku trasy autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 5 minut.

Linia 212:

Zgodnie z projektem dojazd do stacji metra Trocka z ulic: Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowej dłuższej trasie.

Proponowany przebieg trasy:

CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S.  Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 170:

Nowa trasa linii 170 została tak zaprojektowana, aby przy utrzymaniu dotychczasowego bezpośredniego połączenia z ulicą Targową, Dworcem Wileńskim i pl. gen. J. Hallera zapewnić mieszkańcom osiedla Wilno nowe bezpośrednie połączenie do Dworca. Wschodniego,  do pociągów dalekobieżnych, jak i do pociągów aglomeracyjnych, którymi można pojechać do dalszych dzielnic Warszawy oraz miejscowości aglomeracji.

Proponowany przebieg trasy:

ELSNERÓW – P. Bardowskiego – Swojska – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska) – pl. Hallera – Jagiellońska – RONDO STARZYŃSKIEGO.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 227:

Zgodnie z projektem linia 227 zostanie zastąpiona przez metro oraz linie 169 i 369.

Linia 262:

Proponowany przebieg trasy:

METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa –  LEWINÓW

Autobusy kursowałyby z częstotliwością 12 minut w godzinach szczytu i 15 minut w pozostałych porach dnia.

Linia 345:

Zgodnie z projektem do najbliższej stacji metra zostałyby też skierowane jadące z Ząbek autobusy linii 345:

Proponowany przebieg trasy:

ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 517:

Zgodnie z projektem zmieni się trasa autobusów linii 517. Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym a Śródmieściem. Dlatego autobusy będą jeździły na trasie:

URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie).

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 527:

Zgodnie z projektem autobusy linii 527 zostaną skierowane do najbliższej stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna linia zapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei. W szczycie autobusy będą jeździły częściej niż obecnie: w szczycie aż co pięć minut;  poza szczytem co 10, trasą:

GRODZISK – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia E-7:

Zgodnie z projektem linia 120 w godzinach szczytu zostanie wzmocniona przez autobusy linii E-7, które szybko dowiozą mieszkańców osiedli przy ulicach: L. Berensona, Oknickiej, Lewandów i Głębockiej do metra:

Proponowany przebieg trasy:

GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów –  Głębocka –Toruńska – al. marsz J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Z uwagi na zmniejszenie roli linii przewidujemy zmianę częstotliwości jej kursowania.

Linie 140, 340 i 738:

Według projektu przy stacji metra Trocka będą kończyły trasy autobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek.

Proponowany przebieg trasy:

RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA

Autobusy będą kursować częściej. Na wspólnym odcinku trasy pomiędzy Pustelnikiem a stacją metra pojawią się na przystankach co 5 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem oraz co 15 minut w święto.

opublikowano 29 marca 2019r.