Type to search

Koniec prac tarczy na Woli

Podziel się

Tarcze TBM Krystyna i Elisabetta zakończyły już drążenie tuneli II linii metra na granicy Bemowa i Woli. Podczas swojej pracy wydrążyły razem prawie 3 km tuneli, które połączyły budowane stacje C04 „Powstańców Śląskich” i C05 „Ulrychów” z istniejącą stacją „Księcia Janusza”. Nadszedł czas, aby obydwie tarcze opuściły podziemia. Zostaną one wydobyte na powierzchnię z szybu demontażowego zlokalizowanego przy centrum handlowym. Z tego powodu zmieni się organizacja ruchu na ul. Górczewskiej.

Od wtorku, 5 stycznia, ok. godz. 20.00 na krótkim odcinku ul. Górczewskiej przed wschodnim wyjazdem z centrum handlowego (z sygnalizacją świetlną) będzie jeden pas ruchu w kierunku Bemowa. Będą z niego wspólnie korzystali kierowcy indywidualni, którzy mogą pojechać tylko do centrum handlowego, a także autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego, taksówki, pojazdy służb miejskich, MTON i posiadaczy identyfikatorów MW oraz motocykle, które mogą pojechać dalej prosto. Utrudnienia potrwają około miesiąca.

Tarcze TBM Krystyna i Elisabetta opuszczone zostały do komory startowej w połowie czerwca 2020 r. TBM Krystyna w dwóch etapach wydrążyła w sumie 1369 m tunelu, zaś Elisabetta 1367 m, dzięki czemu Bemowo zyskało podziemne połączenie z Wolą.

Na odcinku wschodnim tarcze TBM Anna i Maria są już na ostatniej prostej. Do wydrążenia mają już ostatni odcinek tunelu, między budowaną stacją Zacisze a funkcjonującą stacją Trocka.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: www.infoulice.um.warszawa.pl oraz www.facebook.com/infoulice, natomiast komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego znajdują się na stronie: www.wtp.waw.pl.

Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w stolicy.