Type to search

Pierwszy Impuls już w warszawskich barwach

Podziel się

Produkcja pociągów dla stolicy przebiega zgodnie z harmonogramem. Pod koniec maja przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej odebrali malaturę, czyli  zewnętrzną powłokę lakierniczą, która spełnia funkcje ochronne i wizerunkowe pierwszego pojazdu produkowanego przez NEWAG. Dokonali pomiaru grubości powłoki oraz sprawdzili przyczepność lakieru do konstrukcji stalowej. Wyniki testów wypadły pomyślnie. Prace były weryfikowane na każdym etapie powstawania malatury – od przygotowania powierzchni przed malowaniem po nałożenie warstwy finalnej i powłoki anty-graffiti.

Kolejnym etapem będzie wyposażenie wnętrza pojazdu. W wakacje, po zakończeniu produkcji rozpoczną się badania homologacyjne. Pierwszy pociąg będzie kompletny już w lecie tego roku. W okresie wakacyjnym pojedzie na testy na tor doświadczalny w Żmigrodzie.

Pierwsze nowe pojazdy pojawią się w Warszawie wiosną przyszłego roku a do rozkładu jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej wejdą już latem 2022 roku.

Wszystkie mają zostać dostarczone do końca 2022 roku.

Komfort dla pasażerów

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej będą wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe czy ratujące życie defibrylatory AED. Każdy pojazd będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, rodziców podróżujących z dziećmi w wózkach czy pasażerów z rowerami.

W godzinach szczytu nowe pojazdy będą ze sobą łączone, tak aby zapewnić więcej miejsc dla pasażerów. Takie rozwiązanie podniesie jakość podróżowania mieszkańców aglomeracji warszawskiej oraz zachęci do rezygnacji z dojazdów samochodem na rzecz ekologicznej kolei.

Szybka Kolej Miejska od ponad 15 lat działa na terenie aglomeracji warszawskiej, stanowiąc istotny element Warszawskiego Transportu Publicznego. Jest piątym – w oparciu o liczbę pasażerów – kolejowym przewoźnikiem w Polsce. Zapewnia mieszkańcom stolicy i okolicznych gmin wygodny dojazd do pracy czy szkoły, przewożąc rocznie około 22 milionów osób. Eksploatując nowoczesne pociągi i realizując kolejne inwestycje taborowe, oferuje atrakcyjną alternatywę wobec samochodu, zmniejszając negatywny wpływ miasta na środowisko.

Poprzedni Artykuł