Zadaniem zwycięzcy postępowania będzie opracowanie dokumentacji, która odpowie na najważniejsze pytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 „Stadion Narodowy” do projektowanej stacji E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Dodatkowo studium udzieli również informacji o założeniach lokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztach inwestycji.
We wtorek, 16 lipca, nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu na „Opracowanie studium technicznego III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie – Etap I – Praga”. Zgłosiło się pięciu oferentów:
1. ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., ul. Osmańska 12, 02-823 Warszawa,
cena netto: 3 076 000,00 zł; cena brutto: 3 783 480,00 zł;
2. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o. o., Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa,
cena netto: 2 976 700,00 zł; cena brutto: 3 661 341,00 zł;
3. Konsorcjum:
cena netto: 3 285 000,00 zł; cena brutto: 4 040 550,00 zł;
4. Konsorcjum:
cena netto: 1 550 000,00 zł; cena brutto: 1 906 500,00 zł;
5. Konsorcjum:
cena netto: 2 490 000,00 zł; cena brutto: 3 062 700,00 zł;
Przed otwarciem ofert Metro Warszawskie podało kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia, która wynosi 4 768 710,00 zł brutto.
Teraz oferty zostaną poddane ocenie. O wyborze zwycięzcy w 58% zdecyduje cena. Pozostałymi kryteriami oceny będą: doświadczenie koordynatora (18%), doświadczenie analityka ruchu (12%), doświadczenie planisty/urbanisty (6%) i doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%).
Etap I – Praga
Wyłoniony zwycięzca tego postępowania będzie musiał poddać szczegółowej analizie trzy warianty przebiegu linii M3 na Pradze-Południe:
Schemat wariantów przebiegu linii M3 można znaleźć tutaj.
Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musi zostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych. Dzięki temu możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych.
Budowa stacji „Plac Konstytucji” i „Muranów”
W ubiegłym tygodniu poznaliśmy również oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji przedprojektowej oraz projektów budowlanych dla stacji A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów na I linii metra. W przetargu wystartowały dwie firmy. Teraz trwa ocena ofert. Więcej informacji o tym postępowaniu tutaj.