Type to search

W weekend wymienimy nawierzchnię na rondzie Czterdziestolatka

Podziel się

Od piątku 28 sierpnia od godz. 22.00 do poniedziałku 31 sierpnia do godz. 4.00 wyłączone z ruchu będą obydwie jezdnie Al. Jerozolimskich na odcinku od ul. E. Plater do ul. Lindleya.

Jadący od strony centrum będą musieli skręcić w prawo lub w lewo w ul. E. Plater – dalej prosto utrzymany będzie wyłącznie dojazd do parkingu przed budynkiem Dworca Centralnego (od strony ul. E. Plater). Z kolei jadący od strony pl. Zawiszy będą musieli skręcić na pl. Starynkiewicza. Z ulic Żelaznej i Lindleya będzie można pojechać tylko prosto lub w kierunku pl. Zawiszy.

Zamknięte będą także dolne jezdnie ulic Chałubińskiego (od ul. Wspólnej) i al. Jana Pawła II (od zjazdu do tunelu prowadzącego na pętlę autobusową przy Dworcu Centralnym).

Ulica Nowogrodzka od strony ul. E. Plater będzie kończyła się ślepo przed Chałubińskiego, a na odcinku pomiędzy ul. Lindleya i Chałubińskiego zostanie odwrócony kierunek ruchu – ruch będzie odbywał się w kierunku Chałubińskiego.

Ruch w ciągu al. Jana Pawła II i Chałubińskiego będzie odbywał się wiaduktami nad Al. Jerozolimskimi. Objazdy zamkniętych relacji zostaną poprowadzone ulicami: Towarowa – Prosta – E. Plater, Świętokrzyska – Marszałkowska, al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – Koszykowa – Lindleya.

Ogromna zmiana w centrum Warszawy

Przebudowa centralnego odcinka al. Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka to jedna z najważniejszych zmian w centrum Warszawy od lat. Przekrój alei zostanie dostosowany do przekroju ulicy ciągnącej się na północ i na południe za rondem. Miejsce, które przez lata było asfaltową pustynią, zyska nowy, równy chodnik, drogę rowerową i zieleń. To wszystko bez utrudnień dla kierowców, dla których powstaną nowe miejsca parkingowe. Koniec prac zaplanowano na koniec listopada.

Część zmian warszawiacy mogą już obejrzeć i ocenić. Wykonawca ułożył krawężniki, więc widać, jak zmieniła się geometria jezdni. Po wschodniej stronie leży już znaczna część chodnika z płyt lastryko. Pojawiają się miejsca parkingowe, na których wykorzystano zabytkową kostkę brukową odsłoniętą na ul. Złotej. Kształtu nabierają drogi rowerowe o szerokości 3 metrów. Znikają schody przy zakręconym zjeździe w stronę Dworca Centralnego, po zachodniej stronie alei między Chmielną a Złotą. To drobna zmiana, ale schody były utrapieniem dla każdego, kto miał trudności z poruszaniem się.

Ułatwienia dla pieszych i rowerzystów

Samo rondo Czterdziestolatka przestanie być barierą, którą dziś pokonuje się wyłącznie podziemiami. Zyska przejścia dla pieszych po zachodniej i po północnej stronie. Pozwolą one dostać się na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do przejścia podziemnego.

Przez Al. Jerozolimskie zostanie poprowadzony przejazd rowerowy, którego dziś bardzo tam brakuje. Dodatkowo przejście dla pieszych wraz z szerokim na 9 metrów (!) przejazdem rowerowym zostanie wytyczone nieco dalej na południe, w osi ul. Nowogrodzkiej.