Type to search

Prawa jazdy i dowody osobiste w Śródmieściu pod nowym adresem

Podziel się

19 sierpnia śródmiejska delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich rozpocznie funkcjonowanie w nowej lokalizacji. Wydawanie praw jazdy oraz dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych i obywatelskich odbywać się będzie przy ul. Kruczkowskiego 2.

Urząd m.st. Warszawy obsługuje obecnie w naszej dzielnicy niemal 18 tys. osób każdego miesiąca. Niestety punkty przy ul. Nowogrodzkiej 43, ul. Mariańskiej 5 oraz Al. Jerozolimskich 28 są zbyt małe, aby zapewnić mieszkańcom komfort – mówi burmistrz Śródmieścia Aleksander Ferens.

W klimatyzowanym obiekcie, spełniającym wysokie standardy bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, wydzielona została strefa oczekiwania na obsługę, a także kącik dziecięcy. Znajdą się tu także rozwiązanie dobrze znane warszawiakom – system internetowej rezerwacji dokładnego terminu wizyty oraz bieżącego podglądu stanu obsługi. Dzięki niemu w zapomnienie odchodzi konieczność pobrania numerka dopiero po wejściu do urzędu i długiego oczekiwania na swoją kolej. System rezerwacji dostępny jest pod adresem www.rezerwacje.um.warszawa.pl. Do dyspozycji osób preferujących system tradycyjny pozostaje automat biletowy znajdujący się przy głównym wejściu.

Punkt przy ul. Kruczkowskiego 2 wolny jest od przeszkód architektonicznych. Osoby niesłyszące załatwią tu swoje sprawy bez problemów wynikających z bariery komunikacyjnej dzięki dostępności elektronicznego tłumacza języka migowego.

Z uwagi na kwestie logistyczne związane ze zmianą siedziby, 14 oraz 16 sierpnia br. śródmiejska delegatura BAiSO ograniczy obsługę mieszkańców do wydawania dokumentów. Kompleksowa obsługa w zakresie spraw realizowanych przez delegaturę zostanie wznowiona 19 sierpnia br. Obsługa mieszkańców w zakresie pozostałych spraw (realizowanych przez Urząd Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy) odbywać się będzie bez utrudnień w dotychczasowych siedzibach przy ul. Nowogrodzkiej 43 oraz ul. Nowy Świat 39.