Przypominamy, że ważność e-hologramów wgranych na karcie miejskiej upływa 30 września. Można je przedłużyć w biletomatach.
Warszawiacy, którzy mają wgrany na karcie miejskiej e-hologram i zachowali uprawnienia do jego posiadania, powinni pamiętać o przedłużeniu o kolejny rok uprawnień, które wygasają 30 września 2018 roku. Najprościej zrobić to w jednym z ponad 700 biletomatów stacjonarnych lub biletomacie pojazdowym, obsługującym bilety kodowane na kartach zbliżeniowych, które są dostępne w autobusach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Cała operacja zajmuje kilkanaście sekund.
Dzięki przedłużeniu ważności e-hologramu pasażerowie zachowują uprawnienia do nabywania Biletów Warszawiaka, a także Ulgowego Biletu Warszawiaka lub Młodego Warszawiaka oraz zniżek w wielu w muzeach, kinach, ośrodkach sportu, a nawet kawiarniach, restauracjach, szkołach językowych czy u dentysty. Pełną listę korzyści można znaleźć w tym miejscu.
Ponadto od 1 września br. nie ma już podziału na bilety ważne tylko w 1. czy w 2. strefie biletowej – bilety dla mieszkańców Warszawy ważne w obu strefach: 30-dniowy normalny imienny w cenie 98 zł oraz bilet 90-dniowy normalny imienny w cenie 250 zł.
Dotychczas za Bilet Warszawiaka ważny w obu strefach trzeba było zapłacić odpowiednio 166 zł (bilet 30-dniowy normalny) lub 406 zł (90-dniowy normalny). Teraz podróż w obu strefach jest tańsza o kilkaset złotych rocznie, np. w portfelu pasażera korzystającego z biletów miesięcznych pozostanie aż 816 zł.
W ramach Biletu warszawiaka, ważnego w obu strefach, na weekendową wycieczkę będzie można pojechać Warszawskim Transportem Publicznym zamiast samochodem. Taka wyprawa będzie tania i ekologiczna. Warto pamiętać, że dzieci posiadające Kartę Ucznia podróżują bezpłatnie, co dodatkowo obniża jeszcze koszty rodzinnej wyprawy.
Komu przysługuje e-hologram?
Uprawnienie do posiadania Karty Warszawiaka, poświadczanej przez wgrany e-hologram przysługuje mieszkańcom Warszawy, którzy dokonają rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2017 w jednym z warszawskich urzędów skarbowych.
Po raz pierwszy można go wyrobić w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM i Wydziałach Obsługi Mieszkańców. Konieczne jest przedstawienie wypełnionego wniosku oraz jednego z dokumentów:
zaświadczenia z urzędu skarbowego potwierdzającego złożenie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w 2017 roku.
opublikowano 17 września 2018r.
ostatnia aktualizacja 27 września 2018r.