Modernizacja będzie polegała m.in. na budowie instalacji fotowoltaicznej, przebudowie budynku zaplecza, rewaloryzacji terenów zieleni, opracowaniu założeń dla: retencji wód opadowych i roztopowych, rozbudowy systemu ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, małej architektury, magazynowania energii elektrycznej, koncepcji modernizacji oświetlenia terenu parkingu, opracowania założeń do wdrożenia programu edukacyjnego dla użytkowników parkingu. Opracowana dokumentacja również ma pomóc w ewentualnej przebudowie pozostałych parkingów P+R i projektowaniu nowych obiektów.
Do konkursu można się zgłaszać do poniedziałku, 27 lipca br., do godz. 16.00. Składanie prac przewidziano do piątku, 30 października. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.
Stolica stawia na ekologiczne rozwiązania
Warszawa w trosce o środowisko rozwija transport niskoemisyjny i inwestuje w odnawialne źródła energii. Po ulicach miasta jeździ coraz więcej autobusów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Na parkingach P+R już teraz jest osiem stacji ładowania pojazdów elektrycznych (P+R Młociny I oraz III, P+R Al. Krakowska, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Metro Stokłosy), a do końca roku powstanie osiem kolejnych (P+R Anin SKM, P+R Metro Marymont, P+R Wawer SKM, P+R Metro Ursynów, P+R Metro Wilanowska i P+R Połczyńska). Przy projektowaniu nowych parkingów stolica wymaga zaplanowania takich instalacji, dlatego już teraz możemy zapewnić, że w nowych obiektach P+R Żerań PKP i P+R Warszawa Jeziorki będą punkty ładowania dla samochodów osobowych oraz odnawialne źródła energii.
Lekcje na „zielonej” Połczyńskiej
Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi zajęcia z wychowania komunikacyjnego, w czasie których dzieci ze szkół podstawowych poznają nie tylko zasady poruszania się komunikacją miejską, ale też uczą się na temat ekologicznego transportu. Często lekcje odbywają się na terenie parkingu P+R przy Połczyńskiej. To „zielony” parking – rośnie tam blisko 250 drzew, w tym topola czarna, jesion wyniosły, klon jesionolistny, klon zwyczajny, leszczyna turecka, lipa drobnolistna i jarząb pospolity. Właśnie dlatego prace koncepcji architektonicznej terenu mają zawierać też przykłady programu edukacyjnego.