Type to search

Metro na Targówku – testują, aż dymi!

Podziel się

Metro na Targówku – testują, aż dymi!

Metro na Targówku – testują, aż dymi!

Pociąg na nowym odcinku II linii metra już jeździ – wprawdzie nie wozi jeszcze pasażerów, ale zbiera cenne dane. Ale to nie jedyne testy, jakie przed uruchomieniem nowych stacji podziemnej kolei są przeprowadzane na jej północno-wschodnim odcinku.

Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami. Przed odebraniem nowego odcinka metra trzeba się jednak upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecnie wykonawca testuje dwa kluczowe systemy – sterowania ruchem i przeciwpożarowy.

Transfer danych

Na rozbudowywanych fragmentach II linii metra będzie działać system sterowania ruchem SOP3w – taki sam, jak na odcinku centralnym. Aktualnie sprawdzany jest transfer danych – to, czy urządzenia rozmieszczone w tunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem i odwrotnie. Brak opóźnień w dwustronnym przepływie informacji jest kluczowy dla bezpiecznego zarządzania ruchem składów metra. Dlatego procedura testowa musi być przeprowadzona bardzo drobiazgowo. Potrwa ona aż do zakończenia budowy. Pociąg testowy porusza się powoli, zatrzymując się często, co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transfer danych badany będzie już przy pełnej prędkości składu.

Dym na stacji

Ale sterowanie ruchem to nie wszystko. Innym, niezwykle ważnym systemem, który należy dokładnie przetestować przed oddaniem inwestycji jest system przeciwpożarowy. Na stacji Targówek Mieszkaniowy rozpoczęły się właśnie testy urządzeń służących do oddymiania podziemnej infrastruktury. Badano różne scenariusze pożarowe. Przetestowano także wydajność potężnych wentylatorów, które mają za zadanie jak najszybciej usunąć dym ze stacji.

Koniec budowy w maju

Budowa północno-wschodniego odcinka II linii metra rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Jego długość to ok. 3,2 km. Znajdują się na nim trzy stacje podziemnej kolei: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Za tą ostatnią wybudowana już została komora torów odstawczych. Zgodnie z kontraktem prace powinny zakończyć się w maju 2019 r. Potem rozpoczną się odbiory końcowe i procedury związane z oddaniem odcinka do użytkowania.

Fot. Metro Warszawskie

opublikowano 20 marca 2019r.
ostatnia aktualizacja 20 marca 2019r.