Type to search

Nowa organizacja pracy Urzędu

Podziel się

Obowiązujące zasady pracy Urzędu

  1. Obsługa mieszkańców prowadzona będzie we wszystkich sprawach realizowanych przez Urząd – wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie lub przez system rezerwacji internetowych (rezerwacje.um.warszawa.pl).
  2. Bez uprzedniego umówienia realizowane będą sprawy związane z wyborami Prezydenta RP, w tym dopisywanie się do Rejestru lub Spisu Wyborców oraz wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem zamieszkania.
  3. Bez uprzedniego umówienia możliwe będzie składanie pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu). Pisma można składać we wszystkich punktach obsługi mieszkańca (Wydziały Obsługi Mieszkańców, punkty obsługi mieszkańca biur Urzędu), z wyjątkiem niektórych lokalizacji USC.
  4. Kasy Urzędu będą działały normalnie – przyjmowane będą wpłaty gotówką oraz kartami płatniczymi.
  5. Nieczynne będą siedziby USC w dzielnicach: Białołęka, Bielany, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja): ul. Falęcka 10 (Mokotów), ul. Grochowska 274 (Praga-Południe), ul. Kłopotowskiego 1/3 (Praga-Północ), ul.  Andersa 5 (Śródmieście), ul. Kondratowicza 20 (Targówek), pl. Czerwca 1976 r. nr 1 (Ursus), al. Komisji Edukacji Narodowej 61 (Ursynów), ul. Włókiennicza 54 (Wawer).
  6. Odwołane zostają wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie Urzędu (m.in. dyżury Radnych, Rady Seniorów, Komisji Dialogu Społecznego, bezpłatne porady prawne, itp.).
  7. Bezpośrednia obsługa mieszkańców w poniedziałki będzie realizowana w godzinach 8.00-16.00.
  8. W dniach 15-23 czerwca obsługa mieszkańca w sprawach związanych z wyborami Prezydenta RP będzie realizowana w godzinach 8.00-18.00 oraz w sobotę 20 czerwca w godzinach 9.00-14.00.

Co się zmieniło?

Została dopuszczona płatność gotówką w kasie Urzędów. Bez wcześniejszego umówienia się będą realizowane sprawy, związane z wyborami Prezydenta RP, w tym dopisywanie się do Rejestru lub Spisu Wyborców oraz wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem zamieszkania. Od 15 do 23 czerwca obsługa mieszkańców w związku z wyborami Prezydenta RP będzie realizowana w godzinach 8.00-18.00 oraz dodatkowo w sobotę, 20 czerwca, w godz. 9.00-14.00.

Jak kontaktować się z Urzędem

  • Kontakt z Urzędem jest możliwy drogą mailową i telefoniczną. Numery telefonów i adresy e-mail podane są na stronach www.warszawa19115.pl, www.bip.um.warszawa.pl oraz na stronach internetowych dzielnic. Wszystkie informacje i dane kontaktowe dostępne są także pod numerem telefonu 19115.
  • Ogólny adres e-mail Urzędu: kancelaria@um.warszawa.pl. Korespondencję można też kierować na adresy e-mail poszczególnych biur i wydziałów Urzędu.
  • Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP (pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym). Adres Urzędu m.st. Warszawy na platformie ePUAP: /UMSTWarszawa/skrytka
  • Link do formularza ogólnego: http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/skargi-wnioski-zapytania-do-urzedu/UMSTWarszawa
  • Adres korespondencyjny Urzędu:
    Urząd m.st. Warszawy
    (wskazać biuro Urzędu)
    ul. Kredytowa 3
    00-056 Warszawa
    Korespondencję można też kierować na adresy Urzędów Dzielnic.

Nowa organizacja pracy Urzędu (Ogłoszenie nr 5 w sprawie ograniczenia obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy (w tym urzędów dzielnic) w związku z zagrożeniem koronawirusem SARS-CoV-2) została wprowadzona na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Ogłoszenie zastępuje wcześniejsze ogłoszenie nr 4 z 13 maja 2020 roku, które traci moc. Powyższa organizacja pracy Urzędu obowiązuje do odwołania.

Umawianie wizyt w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, wydawania innych dokumentów komunikacyjnych:

 

Dowody osobiste, meldunki

Prawa jazdy i rejestracja pojazdów

Bemowo

22 325 40 66

22 325 40 80

Białołęka

22 443 83 58

22 443 83 53

Bielany

22 443 48 62

22 443 48 49

Mokotów

22 443 63 83/80/81/84

22 443 65 02/503/397

Ochota

22 578 35 45

22 578 35 06

Praga-Południe

22 443 51 30/32/63

22 443 51 69/21

Praga-Północ

22 443 80 66

22 443 81 48/49

Rembertów

22 443 38 77/76

22 443 38 73/74

Śródmieście

22 443 91 32

22 443 91 61

Targówek 22 443 87 89/94 22 443 87 62/67/68

Ursus

22 443 60 17/16

22 443 60 21/124

Ursynów

22 443 73 64

22 443 73 56

Wawer

22 443 69 75/80/82

22 443 69 84/90/92/94/95 
22 443 70 07

Wesoła

22 443 40 72

22 443 40 80

Wilanów

22 443 50 84

22 443 50 92

Włochy

22 443 44 51

22 443 44 54/58

Wola

22 443 59 73

22 443 59 51/68

Żoliborz

22 443 88 90
22 443 89 30/29/21

22 443 89 22/33/37

Wydział Licencji i Transportu Drogowego: 22 443 22 42

Wydział Nadzoru, Kontroli i Rejestracji Pojazdów oraz Wydawania Uprawnień: 22 443 29 32/55, 22 325 98 12