Do potencjalnych wykonawców Tramwaje Warszawskie wysłały oficjalną informację o zaplanowanym przetargu. Budowa ostatniego odcinka tramwaju do Winnicy jest coraz bliżej.
Trasa zaplanowanego odcinka będzie miała niemal kilometr długości i pobiegnie od ulicy Strumykowej do pętli Winnica. W ramach inwestycji przebudowane zostaną drogi, powstaną także nowe chodniki i drogi dla rowerów. Tramwaje będą jeździć po zielonym torowisku – między szynami zostaną zasadzone rośliny. Na pętli Winnica powstaną przystanki tramwajowo-autobusowe, a godziny odjazdów pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego będzie można sprawdzać na tablicach z systemem informacji pasażerskiej. W tym miejscu pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most na Wiśle im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co półtorej minuty.
Tramwajowe połączenie Białołęki z metrem na Młocinach powstawało etapami. Pierwszy odcinek, do przystanku Stare Świdry, został uruchomiony wraz z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej-Curie w styczniu 2013 r. Drugi, do pętli Tarchomin Kościelny, był gotowy w grudniu 2014 r. Trzeci odcinek, do pętli Nowodwory, otwarto 27 lutego 2017 roku. Cała trasa na Białołęce ma torowisko trawiaste, równolegle z torami wybudowano także chodniki, drogi rowerowe, sygnalizacje świetlne, przebudowano jezdnie a także pojawiła się nowa zieleń.
opublikowano 19 października 2018r.