Type to search

Przetarg na projekt i budowę nowego parkingu P+R

Podziel się

Przetarg na projekt i budowę nowego parkingu P+R

Przetarg na projekt i budowę nowego parkingu P+R

Nowy Parking P+R powstanie na warszawskim Żeraniu. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na jego zaprojektowanie i budowę.

Parking P+R Żerań PKP zostanie zbudowany na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej, w rejonie skrzyżowania ulic Płochocińskiej i Marywilskiej. Dziś to tereny przede wszystkim przemysłowe, najbliższe zabudowania mieszkaniowe znajdują się ok. 80 metrów od planowanej inwestycji, ale już wkrótce powstaną kolejne osiedla w tej okolicy. Będzie to obiekt jednopoziomowy (na poziomie terenu), posiadający nie mniej niż 220 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 4% przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami) i co najmniej 110 zadaszonych stanowisk dla rowerów. Powstanie także parterowy budynek gospodarczo-techniczny. Parking będzie wykorzystywał odnawialne źródła energii (OZE). Zostanie również wyposażony w ładowarki dla pojazdów o napędzie elektrycznym. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 1 października. Zwycięzca postępowania będzie miał 540 dni na zrealizowanie tej inwestycji.

Projekt budowy parkingu P+R Żerań PKP realizowany będzie przy wsparciu unijnym, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. Otrzymał on dofinansowanie w wysokości 3,68 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to ponad 5,88 mln zł.

Budowa parkingu pozwoli podróżującym na pozostawienie samochodów w dogodnej lokalizacji oraz przesiadkę do komunikacji miejskiej. Poprawi się płynność ruchu oraz zmniejszy negatywny wpływ transportu na środowisko naturalne. Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji zanieczyszczeń oraz gazów cieplarnianych spowodowanej przez zwiększony ruch drogowy.

W Warszawie korzystać można z 16 parkingów P+R. Ostatni z nich, parking Parkuj i Jedź Młociny IV otwarty został 2 lipca. Codziennie umożliwiają one przesiadkę do Warszawskiego Transportu Publicznego ponad 4300 kierowcom samochodów oraz ponad 670 rowerzystom. Bezpłatnie z obiektów tych mogą korzystać osoby posiadające ważne bilety krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz okresowe (30- i 90-dniowe). Dzięki parkingom Parkuj i Jedź do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, a kierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą się martwić o to, gdzie zaparkować auto. Mniej zużytego paliwa to mniej spalin i lepsza jakość powietrza w stolicy.

opublikowano 14 września 2018r.