Type to search

Warszawa stawia na konkretne efekty

Podziel się

Kampania pod hasłem „Daj się Warszawie zaskoczyć” zrealizowana została online na przełomie stycznia i lutego bieżącego roku i trwała sześć tygodni. Dzięki podjętym działaniom do Warszawy przyleci 434 mieszkańców Madrytu i okolic oraz 278 mieszkańców Barcelony. Na tak pozytywne wyniki miała też wpływ ubiegłoroczna kampania realizowana również we współpracy z niskobudżetowymi liniami lotniczymi Ryanair. Zajmują one w Hiszpanii pierwsze miejsce z 19% udziałem w rynku.

Warszawa zaskoczyła nas bardzo pozytywnie, ma bogatą historię i wspaniałe muzea – mówią Lety i Rober prowadzący popularny blog podróżniczy Mochileando por el Mundo. To także zazwyczaj pierwsze słowa turystów z Hiszpanii, którzy mieli okazję zwiedzić stolicę. Potwierdzają to statystyki, według których Hiszpanie, którzy odwiedzili Warszawę znacznie pozytywniej oceniają miasto (60%), niż osoby, które znają stolicę jedynie ze słyszenia (35%).

Zgodnie z raportem Turystyka w Warszawie 2017 stolicę odwiedziło 131 tysięcy turystów z Hiszpanii. Znajdują się tym samym na szóstym miejscu wśród nacji najczęściej odwiedzających Warszawę.

Hiszpania, obok Niemiec, Izraela i Chin jest jednym z głównych rynków, na którym Stołeczne Biuro Turystyki prowadzi działania promocyjne. W tym roku planowana jest jeszcze realizacja kampanii z wybranymi, wiodącymi Online Travel Agencies. Oprócz realizacji kampanii Warszawa promowana jest podczas międzynarodowych targów turystycznych oraz wizyt prasowych dla zagranicznych dziennikarzy. SBT współpracuje także z zagranicznymi influencerami, promuje także miasto w mediach społecznościowych oraz poprzez oficjalny portal turystyczny miasta www.warsawtour.pl.