Type to search

Rada ds. budżetu obywatelskiego rozpoczęła prace

Podziel się

Rada ds. budżetu obywatelskiego składa się z 6 przedstawicieli strony społecznej, 4 przedstawicieli Urzędu oraz 3 przedstawicieli Rady m.st. Warszawy.

Przed nami trzy lata wspólnej pracy na rzecz rozwoju budżetu obywatelskiego w Warszawie. To z jednej strony duże wyzwanie, ale też ogromna szansa, aby ten trudny proces zmieniał się na lepsze zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Pierwsze posiedzenie Rady miało charakter organizacyjny. Jej członkowie wybrali spośród siebie przewodniczącą – tę funkcję będzie pełniła Karolina Zdrodowska, dyrektorkoordynator ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego – oraz wiceprzewodniczącą, którą została ekspertka ze strony społecznej, Elżbieta Szymańska. Przyjęto również regulamin funkcjonowania Rady oraz przedyskutowano tryb pracy.

– Pierwsze posiedzenie z punktami merytorycznymi już wkrótce, a tematów do przedyskutowania bardzo wiele. Cieszę się, że Rada zainaugurowała pracę. Liczę, że wspólnie uda nam się ulepszyć budżet obywatelski. To niezwykle ważny mechanizm z punktu widzenia zarządzania miastem – mówi Karolina Zdrodowska, dyrektor koordynator ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego oraz nowo wybrana przewodnicząca Rady ds. BO.

Więcej informacji o kompetencjach i składzie nowej Rady ds. budżetu obywatelskiego, a w przyszłości także protokoły z jej posiedzeń, można znaleźć na stronie: https://twojbudzet.um.warszawa.pl/rada-ds-budzetu-obywatelskiego

Obecnie trwa 8. edycja budżetu obywatelskiego w Warszawie, w ramach której mieszkańcy zgłosili łącznie 2199 projektów. Do 4 maja br. trwa ocena złożonych propozycji zadań. Spośród tych, które zostaną ocenione pozytywnie przez Urząd, w czerwcowym głosowaniu warszawiacy wybiorą pomysły, które trafią do realizacji w 2022 r.

Więcej na http://bo.um.warszawa.pl/.