Każdy serwis czy warsztat samochodowy powinien być wyposażony w podnośnik kanałowy. Umożliwia on wykonywanie kluczowych czynności diagnostycznych. Dzięki temu urządzeniu mechanicy mogą w bezpieczny sposób częściowo unosić pojazd. Jak więc wybrać najlepszy podnośnik do warsztatu, czym kierować się przy wyborze i na co zwracać uwagę? Odpowiedzi na te pytania znajdują się poniżej!
Zanim urządzenie zostanie kupione:
Jeśli nie można wjechać rolkami do ceownika od czoła kanału, ceownik musi posiadać wycięcie, które umożliwi do niego wjazd rolkami z góry.
Przed kupnem podnośnika kanałowego trzeba zastanowić się nad istotną kwestią – jakie obiekty będzie miał podnosić? Chodzi głównie o parametry udźwigu maksymalnego. Małe auta o niewielkiej masie i rozmiarze będą w dostatecznie efektywny sposób unoszone dzięki podnośnikowy o udźwigu maksymalnym wynoszącym trzy i pół tony. Model z pompą pneumatyczną i hydrauliczną pozwoli na uniesienie pojazdu na pięćset milimetrów, dzięki czemu mechanik będzie mógł wykonać większość czynności diagnostycznych czy naprawczych. Podnośnik o takim udźwigu wymaga ciśnienia, które wynosi przynajmniej osiem barów. Bardzo efektywnie dostosowuje się do kanałów, których szerokość waha się w przedziale od ośmiuset milimetrów do tysiąca dwustu.
Istnieją również podnośniki kanałowe o udźwigu siedmiu lub dwunastu ton. Co je charakteryzuje?
Każdy z podnośników – o udźwigu do trzech i pół tony, siedmiu lub dwunastu ton – może unosić obiekty na wysokość do pięciuset milimetrów.
Nie da się ukryć, że bez podnośnika kałowego warsztatowi samochodowemu daleko do profesjonalizmu. Bez niego duża część prac diagnostycznych czy naprawczych będzie utrudniona. Przy wyborze podnośników należy kierować się ich rodzajem i kwestią dopasowania tych urządzeń do rozmiarów i możliwości warsztatu, w którym będą pracować. Nie można zapominać o cenie – im większy udźwig maksymalny danego podnośnika, tym większa jego cena.