Naprawiamy wieże audio, magnetowidy VHS, TV, amplitunery, radia, magnetofony, odtwarzacze CD.
Kobiety w ciąży, które piją alkohol, mogą nie zostać babciami, ostrzegają lekarze. Cztery, lub pięć małych kieliszków wina tygodniowo może spowodować uszkodzenie płodności narodzonego chłopca.
Fot. sxc.hu Przyczyną jest prawdopodobnie fakt, że alkohol szkodzi rozwojowi delikatnej tkanki znajdującej się w jądrach komórek mężczyzn, jak twierdzą naukowcy.
Badania - pierwsze tego rodzaju - wykazują zagrożenie dla ciąży kobiet, które często korzystają z nocnych spotkań z przyjaciółmi z drinkiem w ręku. Może to również oznaczać, że młodzi mężczyźni, którzy dzisiaj walczą o możliwość założenia rodziny płacą za przeszłość w czasie której matka miała bardziej swobodny stosunek do picia alkoholu w okresie ciąży.
Duńscy naukowcy przebadali nasienie prawie 350 młodych mężczyzn, a następnie porównali wyniki z informacjami o tym czy ich matki będąc w ciąży spożywały alkohol. Stężenie plemników u tych mężczyzn których matki piły około 7 jednostek alkoholu tygodniowo lub więcej jest o 32% mniejsze niż u tych mężczyzn u których matki piły bardzo rzadko lub wcale, podaje Dail Mail.
Pół litra piwa zwykłe liczy się jako jedna jednostka, a mały kieliszek wina jako jeden i pół jednostki. Natomiast duży kieliszek wina, który staje się coraz bardziej popularny, zawiera aż trzy jednostki.
Naukowiec Cecilia Ramlau-Hansen podsumowuje wyniki mówiąc, że „chociaż jej badania nie dowodzą winy po stronie alkoholu, jednak możliwe jest, że picie w czasie ciąży szkodzi rozwojowi delikatnej tkanki znajdującej się w jądrach, co w konsekwencji wpływa na życie dorosłe mężczyzny”. Dlatego wzywa do dalszych badań dotyczących tego tematu. - Jeżeli działanie alkoholu jest przyczyną niższego stężenia plemników u mężczyzn, to jest możliwe częściowe zapobieganie temu, poprzez mówienie kobietom w ciąży, aby unikały alkoholu i tym samym zwiększały szanse na zostanie pewnego dnia babcią – wyjaśnia.
Dodała, że odkrycie może mieć wpływ na kobiety, które piją duże ilości alkoholu, zanim zdadzą sobie sprawę, że są w ciąży. - Wiele kobiet pije alkohol przed ciążą, ale ten pierwszy okres jest bardzo ważny dla rozwoju męskich gruczołów płciowych. – dodała badaczka.
Badania również wykazały, że przy zażywaniu niewielkiej ilości alkoholu – około dwóch jednostek tygodniowo – nasienie męskie jest lepszej jakości. Jednak nie ma takiej pewności czy nie jest to powiązane z lepszym stanem zdrowia kobiety.
Brytyjski The National Institute for Health and Clinical Excellence radzi kobietom unikać alkoholu w pierwszych trzech miesiącach ciąży, jeśli to możliwe. Natomiast te kobiety, które decydują się na picie nie powinny przekraczać więcej niż cztery jednostki alkoholu tygodniowo. Ponadto, picie w czasie ciąży przyczynia się do poronienia, przedwczesnego porodu przy małej masie ciała czy wystąpienia wad wrodzonych – podają naukowcy.
Tony Rutherford, prezes British Fertility Society, powiedział, że kobiety powinny starać się osiągnąć równowagę pomiędzy jakością życia, a ochroną zdrowia zarówno własnego jak i dziecka. Ponadto prezes dodaje, że „istnieją pewne przesłanki wskazujące na to, że picie alkoholu może mieć niekorzystny wpływ na dziecko, dlatego zaprzestanie spożywania alkohol wydaje się być słuszne”.
Clare Lewis-Jones z dobroczynnego Infertility Network UK, powiedział: - "My też sugerujemy, że oprócz zmniejszenia ilości spożywanego alkoholu, należy się zdrowo odżywiać i zaprzestać palenia, aby maksymalnie zwiększyć szansę na sukces i dać swojemu dziecku możliwie najlepszy start w życia".
Ciąża to wyjątkowy czas dla każdej kobiety, dlatego warto się zastanowić zanim się sięgnie po kieliszek pysznego wina czy od tego nie będzie zależała przyszłość i szczęście jej dziecka.
Komentarze (6)
Zapraszam do zajrzenia na strony: www.sztukawina.pl oraz www.scottishhouse.pl coś dla koneserów dobrych trunków oraz cen ;)
A wiesz, że niektóre kobiety nie mają ŻADNYCH objawów ciąży przez wiele miesięcy? Nawet coś podobnego do okresu mają. To skąd mają wiedzieć? Telepatia, czy co miesiąc test robić?
Nie narzucając żadnych szowinistycznych poglądów, jest to raczej pewne, że znajdą się i takie delikwentki, które o ciąży zorientują się dopiero w 6 miesiącu ciąży kiedy to zamiast zbędnych nadmiarowych kilogramów odkryją krągłą piłeczkę "z wkładką" ;)
sorry ale trudno nie zauważyć, wiedziałbyś o tym gdybyś był kobietą;/
może dlatego, że dziewczyna nie wie, że jest w ciąży??
ale po jaką cholerę pić alkohol w czasie ciąży?!?! jeżeli kobieta nie może wytrzymać 9 miesięcy bez alkoholu to ja proponuje udać się na odwyk;]